Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Site Info

Tuesday, 27 March 2012

Setiap Wanita Cantik


Pada suatu hari seorang anak lelaki ternampak ibunya menangis, lalu dia pun bertanya

Anak Lelaki : "Mangapa Ibu menangis?"
Ibu : "Kerana aku seorang wanita"
Anak Lelaki : Aku tidak mengerti?"

Lalu si ibu terus memeluk anaknya dan berkata "Engkau tidak akan mengerti". Si anak terus berjumpa ayahnya dan bertanya, " kenapa ibu menangis tanpa ada alasan?". Si ayah menjawab " Semua wanita menangis tanpa ada alasan". Hanya itu sahaja yang boleh ayahnya cakap.

Akhirnya anak lelaki ini membesar dan menjadi seorang lelaki dewasa, dan tetap merasa hairan mengapa wanita menangis tanpa alasan. Pada satu hari anak lelaki ini bermimpi bertemu dengan seseorang dengan lelaki berjubah putih, lalu anak lelaki ini bertanya kepada lalaki tersebut " Mengapa wanita menangis tanpa alasa?". Lelaki itu menjawab.

"Tuhan menciptakan wanita istimewa. Tuhan menciptakan baginya bahu yang kuat untuk memikul beban dunia, tapi begitu lembut sehingga dapat memberikan kenyamanan."

"Tuhan memberinya kekuatan untuk melahirkan dan menahan penolakan yang kerap muncul dari anak-anaknya"

"Tuhan memberinya keteguhan yang membuatnya boleh bertahan di saat semua orang sudah menyerah, dan tetap memperhatikan keluarganya tanpa mengeluh walaupun sedang lelah mahu pun sakit."

"Tuhan memberinya keistimewaan untuk mencintai anak-anaknya dalam keadaan apapun, meskipun anak-anak menderhaka kepada ibunya."

"Aku memberinya kekuatan untuk bisa memaklumi kesalahan-kesalahan suaminya, menciptakannya dari tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya"

"Tuhan memberinya kepakaran untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik tidak akan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang-kadang menguji kekuatan dan ketetapan hatinya untuk tetap teguh mendampingi suaminya"

"Dan akhirnya, Tuhan memberinya air mata untuk dicurahkan. Ini khusus miliknya untuk digunakan bila-bila yang dia perlukan."

"Kau lihat: Kecantikan seorang wanita tidak terletak pada pakaian yang dikenakannya, penampilan fizikalnya, atau style rambutnya.""Kecantikan seorang wanita dapat dilihat melalui matanya, karena mata adalah pintu menuju hatinya, tempat dimana cinta bersemayam."..Untuk menjadi seorang wanita yang cantik, haruslah mempunyai sifat lemah lembut dan sentiasa tunduk dan hormat pada suaminya walau apapun keadaannya...

Si anak lelaki akhirnya jumpa jawapan yang dia inginkan..

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Blog Rahman Bashri by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

0 Comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...