Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Site Info

Thursday, 12 January 2012

Ular Terbesar Dunia Ada Di Malaysia


Gambar diatas adalah seekor ular sawa sepanjang 55 kaki yang ditemui di hutan Malaysia.
Ular ini ditemui oleh pekerja pembersihan hutan untuk dijadikan lebuh raya pada suatu ketika dulu.Ketika hendak meratakan timbunan tanah mereka ternampak seekor ular sawa hidup yang sangat besar.



Tetapi sebenar ular itu dalam keadaan tercedera kerana terkena gigi jengkaut ketika mereka menggali. Dilaporkan pekerja yang menjumpai ular ini trauma dan terkena serangan jantung dan dibawa ke hospital dan meninggal selepas itu.


Ular Sawa besar ini adalah terbesar di dunia yang dijumpai di Malaysia dan dibuat 1 kajian rahsia mengatakan ular ini seberat 300KG dan sepanjang 55kaki bersamaan 16.7meter dan dianggarkan berusia 140 tahun. mengikut kajian itu lagi berkemungkinan masih ada lagi ular sebesar ini di Malaysia.


Saya rasa kalau saya yang jumpa ular ni bukan setakat sakit jantung, ntah2 terus lumpuh..besar nya..apa komen anda dan pernahkah anda mendengar berita ini atau ini rekaan semata-mata atau photoshop.


Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Blog Rahman Bashri by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

3 Comments:

  1. Giler la bro bsr gler... Klu la ak jmpe ak ambk gmbr lu ngn die haha

    ReplyDelete
  2. Actually tak besar pun...teknik kamera je ni....cuba tengok kat mata jengkaut tu...pun besar gak....orang dah jauh ke belakang...memang nampak kecil....

    ReplyDelete
  3. ni fto di kutai kartanegara indonesia bro,,,,,,,main klaim saja

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...