Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Site Info

Saturday, 4 December 2010

Lokasi Pejabat Pos Yang Buka Waktu Malam dan Hari Sabtu


Sekiranya anda sibuk untuk ke pejabat pos semasa waktu bekerja anda bolehlah datang di pejabat-pejabat yang berdekatan dibuka sampai waktu malam atau hari sabtu. Senarai pejabat pos adalah seperti dibawah.


States Post Offices Operating Days Operating Hours
Kedah / Perlis
Pejabat Pos Tesco Sungai Petani Sat - Thurs 1000 - 1800
Friday 0900 - 1200
Pulau Pinang
Tesco Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1200 - 1800
Carrefour Mon - Sat 1000 - 2000
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1000 - 1600
Queensbay Mall Mon - Sat 1000 - 1800
Sun 1200 - 1800
Perak
Tesco Ipoh Mon - Sat 0900 - 2100
1st Sat of the month 1000 - 1400
Sun 0930 - 1700
Kuala Lumpur
Bangsar Mon - Sat 0830 - 2200
Gombak Mon - Sat 0830 - 2200
Taman Melawati Mon - Sat 0830 - 2200
Wangsa Maju (Carrefour) Mon - Sat 1000 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Mid Valley Megamall Mon - Sat 1000 - 2100
Sun 1000 - 1600
KLCC Mon - Sat 1000 - 1800
Sun 1000 - 1800
Ampang Point Mon - Sat 1030 - 1800
Selayang Mall Mon - Sat 1000 - 1800
Sungai Wang Plaza Mon - Sat 1030 - 1800
Tesco Ampang Mon - Sat 0930 - 2100
Sun 1000 - 1600
Jusco Kepong Mon - Sat 1000 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1000 - 1600
Taman Maluri (Aeon) Mon - Sat 1000 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1000 - 1600
Taman Dagang Permai (Carrefour) Mon - Sat 1000 - 1800
Selangor
Puchong (Tesco) Mon - Sat 0930 - 2000
Sun 1100 - 1500
Sungai Buloh (Hiong Kong) Mon - Sat 0900 - 2000
Sun 1100 - 1500
Subang Jaya (Carrefour) Mon - Sat 0930 - 2000
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1100 - 1500
USJ 1 (Giant) Mon - Sat 0900 - 1730
Sun 1100 - 1500
Bandar Sri Damansara Mon - Sat 0930 - 1800
Bandar Sunway Mon - Sat 1000 - 1800
Bukit Tinggi (Tesco) Mon - Sat 0930 - 1800
Mutiara Damansara Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Shah Alam Tesco Mon - Sat 0900 - 1730
Sun 1100 - 1500
Alamanda, Putra Jaya Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1100 - 1500
Tesco Kajang Mon - Sat 1000 - 1800
Sun 1100 - 1500
Jusco Taman Equine Mon - Sat 1000 - 1800
Sun 1100 - 1500
Jusco Cheras Selatan Mon - Sat 1000 - 2000
Sun 1100 - 1500
Melaka
Tesco Bandar Melaka Mon - Sat 0830 - 1700
1st Sat of the month 1100 - 1500
AEON Ayer Keroh Mon - Sat 0830 - 1700
1st Sat of the month 1100 - 1500
Johor
Johor Bharu (Giant) Mon - Sat 1000 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1400
Johor Bharu (Carrefour) Mon - Sat 1000 - 2100
Negeri Sembilan
Senawang (Giant) Mon - Sat 0830 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Giant Super Store, Nilai Mon - Sat 0930 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Seremban 2 (Jaya Jusco) Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Centre Point Seremban Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Pahang
Jalan Bukit Ubi, Kuantan Mon - Sat 0830 - 1700
1st Sat of the month 1000 - 1400
Terengganu
Giant Terengganu Mon - Sat 0900 - 1800
1st Sat of the month 1030 - 1430
Kelantan
Tesco Kota Bharu Mon - Sat 1030 - 1900
Sabah
Ujana Kewangan, Labuan Mon - Fri 0800 - 1630
1st Sat of the month 0830 - 1200
Sat 0830 - 1200
Sarawak
Sibu Mon - Fri 0800 - 1600
1st Sat of the month 0800 - 1230
Sat 0800 - 1430
Boulevard Mon - Fri 0930 - 1800
Sat 0930 - 1500
Satok Mon - Fri 0800 - 1600
Sat 0800 - 0230


Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.

Thursday, 2 December 2010

Tujuh Perkara Bekas Awek Aku Tidak Suka Padaku..Macam La dia Bagus Sangat

Ramai yang tak tau sebenarnya aku pernah bercinta sebelum ini dengan seorang gadis yang sangat cantik dan baik. Tetapi disebabkan ujian yang Allah telah berikan kepaka aku, akhitnya kami berpisah tanpa ikatan yang sah,tanpa sehidup semati. Awek aku yang sekarang pun tidak tau sejarah hidupku ini.Tapi aku lebih sayang awek aku sekarang Noraishah dari bekas awek aku.jadi koarng layan la yer...

Dah lama aku pendam bender ni...
Tapi makin lama makin susah aku nak lupa...
surat dia yang terakhir buat aku mengelamun panjang...
teruk sangat ke aku ni...
lama aku tatang dia...sayangkan dia sepenuh hati...
aku tak nafikan kadang tu memanglah ada macam rasa
aku ni agak mengongkong dia...
tapi semua tu berlaku tanpa dapat aku kawal...
Cuba korang baca sendiri surat terakhir dia kat aku....
Rasa hiba betul aku.....


Man, Maaf sebab mengirim surat ini untuk tatapan man.
Lili rasa ini adalah jalan yang terbaik
untuk lili luahkan apa yang terbuku dalam hati lili selama hari ini.
terima kasih sebab mengajar lily erti sebuah kasih sayang yang tulus.
Terima kasih juga sebab mengizinkan diri ini masuk kedalam hidup man yang penuh dengan keceriaan tu. Lili bahagia sangat sebab berpeluang untuk melalui semua ini bersama-sama dengan man. Tapi sejak akhir2 ni lily sedar dan semakin sedar bila mula memahami siapa man sebenarnya. Lili harap man boleh bersikap terbuka dengan apa yang nak lili katakan selepas ini.

1) Lili tak nafikan man memang baik, tapi man sedar tak yang man tu macam "sombong sikit" tak boleh nak ditegur. Lili tau man bagus, man pandai dalam bidang man, tapi tu tak bermakna orang lain tak boleh nak tegur man. Kita tak boleh jadi "betul" dalam semua hal...

2) Kadang2 lili rasa macam tak selamat bila berdamping dengan man. man selalu tak serius bila berhadapan dengan sesuatu. Malah dalam hubungan ni pun lili boleh nampak yang man macam nak main2 jer. Betul ker man? Lili sayangkan man sepenuh hati lili...tapi lili juga harapkan perkara yang sama dari pihak man. Dan ternyata lili tak dapat nak rasakan semua tu pun. Ntah mengapa...lama lili cuba selam hati ini...tapi memang tak nampak apa yang lili nak lihat tu dalam diri man...

3) Sejak akhir2 ni lili rasa hubungan ni macam dah tak selamat. Lili sendiri hairan. susah nak nampak macam man sayangkan lagi hubungan ni...nampak macam perpisahan adalah jalan yang terbaik.....sepatutnya ini tak berlaku sebab kita sendiri tau betapa kita saling sayang menyayangi ....itu dululah kan....

4) man selalu cakap man sayangkan lily. Cuma cintakan lily. Tapi kata2 dan perbuatan man kadang2 nampak macam tak seiring. Dalam masa yang sama terlalu banyak dan kerap kali lily dengar gosip yang man ada suka dengan pelajar baru tu. Kenapa nak buat lili macam ni?

5) Terima kasih sebab selama ni man dah banyak buat lili ketawa riang dengan kisah2 lucu man. Tapi man sedar tak yang man pun dah banyak buat lili menangis dengan sikap man. man sendiri tau apa yang man dah buat. man fikirlah sendiri...

6) Ni antara yang paling lili tak suka. kenapa man suka berkawan dengan budak2 yang tak tentu arah tu. Kurang hajar, suka kacau kawan2 lili, melepak sana sini. Paling teruk bila man pun dah mula berperangai macam diorang...kenapa ni man???? Bila dengan lili man boleh jadi baik...tapi bila dengan diorang man dah jadi seseorang yang asing...lili nak bersama dengan orang yang lili kenal dan dia kenal diri dia...bukan dengan org yang keliru macam man....

7) perkara yang ketujuh ni adalah perkara yang paling buat lili rasa perit....man dah buat lili jatuh hati dengan man...perit menjalani perasaan sayang ni sebab dalam masa yang sama, macam2 yang man lakukan, buat lili rasa sedih dan kadang sampai menangis...ketahuilah...menyayangimu buat lili rasa dunia ini indah jua rasa tersiksa.......membencimu jauh lebih teruk kerana hati ini sudah jadi milik man...

Macam2 dah lili tulis...
tapi bukan tak ada perkara tentang man yang buat lili suka...
Rambut man, mata man yg jernih tu...
segaknya man bila man pakai seluar jeans levis lama man tu....,
Bila man cium lili....serius...lili agak terpukau...,
Lawak jenaka man, kisah2 sedih man....,
Hangatnya tangan man bila kita berdamping kemana-mana...
semuanya baik2 ajer...
Tapi macam yang lili cakap tadi....
lili nak bersama dengan orang yang lili kenal luar dalamnya...
sisi lainnya....maafkan lili yer.
Lili dah tak sanggup....sampai disini sahaja....
anggaplah ini berita terakhir dari lili untuk man sebagai kekasih....
lepas ni lili harap kita akan kekal berkawan....
itu sahaja..... sekian. Wassalam.

Rasa kelu lidah aku bila baca surat ni....
lepas tu aku langsung tak pernah jumpa dia dah....
cuma baru2 ni...aku perasan bila dengar kat radio satu lagu tu.....
macam ada kena mengena sangat dengan surat terakhir lili tu....
rupa2nya lili dah jadi penyanyi....dia guna nama penuh dia sebagai nama komersial dia....korang tengok video kat bawah ni....hayati lirik lagu tu....memang ada banyak persamaan dengan surat terakhir dia pada aku tu.....tapi aku rasa itulah hikmahnya dia berpisah dengan aku...dia akhirnya boleh jadi penyanyi terkenal....aku bangga dan tumpang gembira dengan kejayaan dia...Tahniah lili....





Ada sesiapa yang rasa nak bunuh diri,?
Atau rasa nak cekik aku lepas
tengok video ni???
Hua3 rilekslah...sesekali aku berfantasi apa salahnya...hua3. Nak Buat macam mana
aku tersangat suka lirik lagu ni + miley
yg comel tu...pandai minah ni cipta lirik...
puitis dan sinis dalam satu masa...salute lah..


7 Things
(verse 1)
I probably shouldn't say this
But at times I get so scared
When I think about the previous
relationship we shared
It was awesome but we lost it
Its not possible for me not to care
And now we're standing in the rain
But nothings ever gonna change
until you hear, my dear

(chorus 1)
The 7 things I hate about you!
The 7 things I hate about you, oh you!
Your vain,your games,your insecure
You love me,you like her
You make me laugh,you make me cry
I dont know which side to buy
Your friends,they're jerks
And when you act like them,just know it hurts
I wanna be with the one I know
And the 7th thing, I hate the most that you do
You make me love you

(verse 2)
It's awckward and its silent
As I wait for you to say
What I need to hear now
Your sincere apology
And when you mean it,I'll believe it
If you text it,I'll delete it
Let's be clear
Oh I'm not coming back
You're taking 7 steps here

(chorus 2)
The 7 things I hate about you!
Your vain,your games,your insecure
you love me,you like her
You make me laugh,you make me cry
I dont know which side to buy
Your friends,they're jerks
And when you act like them,just know it hurts
I wanna be with the one I know
And the 7th thing I hate the most that you do
You make me love you

(Bridge)
Compared to all the great things
That would take too long to write
I probably should mention the 7 that I like

(chorus 3)
The 7 things I like about you!
Your hair,your eyes,your old levi's
And when we kiss,I'm hypnotized
You make me laugh,you make cry
But I guess that's both I'll have to buy
Your hand in mine,when we're intertwined
everythings alright
I wanna be with the one I know
And the 7th thing I like the most that you do
You make me love you


Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Bayi Dimakan Anjing

http://4.bp.blogspot.com/_EYWosvNUVxc/S8XQh0ihvdI/AAAAAAAAAPI/zAvUgUYgcAs/s1600/bayi-1.jpg
Menyayat hati apabila mayat bayi lelaki yang dibuang ibu bapanya digonggong seekor anjing sebelum disedari orang awam di Jalan Padang Tembak, Subang di sini semalam.
Lebih menyedihkan, ketika ditemui pukul 4.05 petang, salah satu tangan bayi telah terputus dan terjatuh atas jalan manakala badannya digonggong anjing berkenaan.
Ketika itu, tangan bayi itu dibungkus dengan plastik manakala badannya pula tidak berbalut

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...