Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Site Info

Tuesday, 16 November 2010

Aku Bermimpi Ke Syurga

Aku bermimpi suatu hari aku pergi ke syurga dan seorang Malaikat menemaniku serta menunjukkan keadaan di syurga. Kami berjalan memasuki suatu ruang kerja yang penuh dengan para malaikat. Malaikat yang menghantarku berhenti di depan ruang kerja pertama dan berkata, "Ini adalah Seksyen Penerima yang ditujukan pada Allah, diterima". Aku melihat-lihat sekeliling tempat ini dan aku dapati tempat ini begitu sibuk dengan begitu banyak malaikat yang mengamati seluruh permohonan yang tertulis pada kertas dari manusia di seluruh dunia.

Kemudian,...
Aku dan malaikat tersebut berjalan lagi melalui koridor yang panjang. Lalu sampaikan kami pada ruang kerja kedua. Malaikatku berkata, "Ini adalah Seksyen Pembungkusan dan Pengiriman. Disini, kemuliaan dan rahmatyang diminta manusia diproses dan dikirim manusia-manusia yang masih hidup yang memintanya". Aku perhatikan lagi betapa sibuknya ruang kerja itu. Ada banyak malaikat yang bekerja begitu keras kerana ada begitu banyaknya permohonan yang dimintakan dan sedang dipaketkan untuk dikirim ke bumi.

Kemudian,..
Kami melanjutkan perjalanan lagi hingga sampai pada hujung terjauh koridor panjang tersebut dan berhenti pada sebuah pintu ruang kerja yang sangat kecil. Yang sangat mengejutkan aku, hanya ada satu malaikat yang duduk disana, hampir tidak melakukan apa-apapun. "Ini adalah Seeksyen Penerimaan Pernyataan Terima Kasih", kata Malaikatku perlahan. Dia nampak malu. " Bagaimana ini, mengapa hampir tidak ada pekerjaan disini?", tanyaku

"Menyedihkan, Malaikatku menghela nafaz setelah manusia menerima rahmat yang mereka minta, tetapi sangat sedikit manusia yang mengirimkan pernyataan terima kasih".
"Bagaimana manusia menyatakan terima kasih atas rahmat Allah?", tanyaku.
" Sederhana sekali", jawab malaikat. " Cukup sekadar berkata Alhamdulillahi Rabbil Aalamin, Terima Kasih Allah".

"Lalu rahmat apa yang perlu kita syukuri?",tanyaku

Malaikatku menjawab
"Jika engkau mempunyai makanan di petik sejuk mu, pakaian yang menutup tubuhmu, atap diatas kepalamu dan tempat untuk tidur,maka engkau lebih kaya dari 75% penduduk dunia ini".

"Jika engkau memiliki wang di bank, di dompetmu dan wang baki, maka engkau adalah sebahagian dari 1% di dunia yang memiliki kesempatan itu".

"Jika engkau bangun pagi ini dengan lebih banyak kesihatan daripada kesakitan, maka engkau lebih dirahmati daripada begitu ramai orang di dunia ini yang tidak dapat bertahan hidup hingga hari ini".

"Jika engkau tidak pernah mengalami ketakuatan dalam perang, kesepian dalam penjara, kesengsaraan penyiksaan, atau kelaparan yang amat sangat, maka engkau lebih beruntung dari 700 juta orang di dunia ini".

"Jika engkau dapat menghadiri ke masjid atau pertemuan keagamaan tanpa ada ketakutan akan penyerangan, penangkapan, penyiksaan atau kematian, maka engkau termasuk orang yang jarang menerima keuntungan itu dari Allah.

"Jika  engkau dapat menegakkan kepala dan tersenyum, maka engkau bukanlah seperti orang kebanyakan , engkau unik dibandingkan semua mereka yang berada dalam keraguan dan keputus asaan.

"Jika engkau dapat membaca pesanan ini, maka engkau meneria rahmat yang berganda, kerana orang yang menulis artikel in, berfikir bahawa engkau orang yang sangat istimewa baginya, dan bahawa engkau lebih dirahmati daripada lebih 2 juta orang di dunia yang bahkan tidak dapat membaca sama sekali.

Nikamtilah hari-harimu, hitunglah rahmat yang telah Allah anugerahkan kepadamu. Jika anda suka dengan artikel ini, kirimkanlah pesanan ini ke semua kawan-kawan anda untuk mengingatkan mereka betapa kita dirahmati dan disayangi oleh nya.

"Dan ingatlah tatkala Tuhanmu mengatakan, " Sesungguhnya jika kamu bersyukur, Pasti aku akan menambahkan lebih banyak nikmat kepadamu".(Ibarhim 14:7)

Dituju pada:
Seksyen Peenyataan Terima Kasih:
Terima Kasih Allah! Terima Kasih Allah atas anugerahmu berupa kemampuan untuk menerjemahkan dan berkongsi pesanan ini dan memberikan aku begitu banyak kawan-kawan yang istemewa untuk saling menyayangi antara satu sama lain.

Ingatna Tulus Ikhlas dari Abdul Rahman Bshri
Selamat Menyambut Hari Raya Aldiladha 2010.

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

0 Comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...