Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Site Info

Saturday, 4 December 2010

Lokasi Pejabat Pos Yang Buka Waktu Malam dan Hari Sabtu


Sekiranya anda sibuk untuk ke pejabat pos semasa waktu bekerja anda bolehlah datang di pejabat-pejabat yang berdekatan dibuka sampai waktu malam atau hari sabtu. Senarai pejabat pos adalah seperti dibawah.


States Post Offices Operating Days Operating Hours
Kedah / Perlis
Pejabat Pos Tesco Sungai Petani Sat - Thurs 1000 - 1800
Friday 0900 - 1200
Pulau Pinang
Tesco Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1200 - 1800
Carrefour Mon - Sat 1000 - 2000
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1000 - 1600
Queensbay Mall Mon - Sat 1000 - 1800
Sun 1200 - 1800
Perak
Tesco Ipoh Mon - Sat 0900 - 2100
1st Sat of the month 1000 - 1400
Sun 0930 - 1700
Kuala Lumpur
Bangsar Mon - Sat 0830 - 2200
Gombak Mon - Sat 0830 - 2200
Taman Melawati Mon - Sat 0830 - 2200
Wangsa Maju (Carrefour) Mon - Sat 1000 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Mid Valley Megamall Mon - Sat 1000 - 2100
Sun 1000 - 1600
KLCC Mon - Sat 1000 - 1800
Sun 1000 - 1800
Ampang Point Mon - Sat 1030 - 1800
Selayang Mall Mon - Sat 1000 - 1800
Sungai Wang Plaza Mon - Sat 1030 - 1800
Tesco Ampang Mon - Sat 0930 - 2100
Sun 1000 - 1600
Jusco Kepong Mon - Sat 1000 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1000 - 1600
Taman Maluri (Aeon) Mon - Sat 1000 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1000 - 1600
Taman Dagang Permai (Carrefour) Mon - Sat 1000 - 1800
Selangor
Puchong (Tesco) Mon - Sat 0930 - 2000
Sun 1100 - 1500
Sungai Buloh (Hiong Kong) Mon - Sat 0900 - 2000
Sun 1100 - 1500
Subang Jaya (Carrefour) Mon - Sat 0930 - 2000
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1100 - 1500
USJ 1 (Giant) Mon - Sat 0900 - 1730
Sun 1100 - 1500
Bandar Sri Damansara Mon - Sat 0930 - 1800
Bandar Sunway Mon - Sat 1000 - 1800
Bukit Tinggi (Tesco) Mon - Sat 0930 - 1800
Mutiara Damansara Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Shah Alam Tesco Mon - Sat 0900 - 1730
Sun 1100 - 1500
Alamanda, Putra Jaya Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Sun 1100 - 1500
Tesco Kajang Mon - Sat 1000 - 1800
Sun 1100 - 1500
Jusco Taman Equine Mon - Sat 1000 - 1800
Sun 1100 - 1500
Jusco Cheras Selatan Mon - Sat 1000 - 2000
Sun 1100 - 1500
Melaka
Tesco Bandar Melaka Mon - Sat 0830 - 1700
1st Sat of the month 1100 - 1500
AEON Ayer Keroh Mon - Sat 0830 - 1700
1st Sat of the month 1100 - 1500
Johor
Johor Bharu (Giant) Mon - Sat 1000 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1400
Johor Bharu (Carrefour) Mon - Sat 1000 - 2100
Negeri Sembilan
Senawang (Giant) Mon - Sat 0830 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Giant Super Store, Nilai Mon - Sat 0930 - 2100
1st Sat of the month 1100 - 1500
Seremban 2 (Jaya Jusco) Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Centre Point Seremban Mon - Sat 1000 - 1800
1st Sat of the month 1100 - 1500
Pahang
Jalan Bukit Ubi, Kuantan Mon - Sat 0830 - 1700
1st Sat of the month 1000 - 1400
Terengganu
Giant Terengganu Mon - Sat 0900 - 1800
1st Sat of the month 1030 - 1430
Kelantan
Tesco Kota Bharu Mon - Sat 1030 - 1900
Sabah
Ujana Kewangan, Labuan Mon - Fri 0800 - 1630
1st Sat of the month 0830 - 1200
Sat 0830 - 1200
Sarawak
Sibu Mon - Fri 0800 - 1600
1st Sat of the month 0800 - 1230
Sat 0800 - 1430
Boulevard Mon - Fri 0930 - 1800
Sat 0930 - 1500
Satok Mon - Fri 0800 - 1600
Sat 0800 - 0230


Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.

Thursday, 2 December 2010

Tujuh Perkara Bekas Awek Aku Tidak Suka Padaku..Macam La dia Bagus Sangat

Ramai yang tak tau sebenarnya aku pernah bercinta sebelum ini dengan seorang gadis yang sangat cantik dan baik. Tetapi disebabkan ujian yang Allah telah berikan kepaka aku, akhitnya kami berpisah tanpa ikatan yang sah,tanpa sehidup semati. Awek aku yang sekarang pun tidak tau sejarah hidupku ini.Tapi aku lebih sayang awek aku sekarang Noraishah dari bekas awek aku.jadi koarng layan la yer...

Dah lama aku pendam bender ni...
Tapi makin lama makin susah aku nak lupa...
surat dia yang terakhir buat aku mengelamun panjang...
teruk sangat ke aku ni...
lama aku tatang dia...sayangkan dia sepenuh hati...
aku tak nafikan kadang tu memanglah ada macam rasa
aku ni agak mengongkong dia...
tapi semua tu berlaku tanpa dapat aku kawal...
Cuba korang baca sendiri surat terakhir dia kat aku....
Rasa hiba betul aku.....


Man, Maaf sebab mengirim surat ini untuk tatapan man.
Lili rasa ini adalah jalan yang terbaik
untuk lili luahkan apa yang terbuku dalam hati lili selama hari ini.
terima kasih sebab mengajar lily erti sebuah kasih sayang yang tulus.
Terima kasih juga sebab mengizinkan diri ini masuk kedalam hidup man yang penuh dengan keceriaan tu. Lili bahagia sangat sebab berpeluang untuk melalui semua ini bersama-sama dengan man. Tapi sejak akhir2 ni lily sedar dan semakin sedar bila mula memahami siapa man sebenarnya. Lili harap man boleh bersikap terbuka dengan apa yang nak lili katakan selepas ini.

1) Lili tak nafikan man memang baik, tapi man sedar tak yang man tu macam "sombong sikit" tak boleh nak ditegur. Lili tau man bagus, man pandai dalam bidang man, tapi tu tak bermakna orang lain tak boleh nak tegur man. Kita tak boleh jadi "betul" dalam semua hal...

2) Kadang2 lili rasa macam tak selamat bila berdamping dengan man. man selalu tak serius bila berhadapan dengan sesuatu. Malah dalam hubungan ni pun lili boleh nampak yang man macam nak main2 jer. Betul ker man? Lili sayangkan man sepenuh hati lili...tapi lili juga harapkan perkara yang sama dari pihak man. Dan ternyata lili tak dapat nak rasakan semua tu pun. Ntah mengapa...lama lili cuba selam hati ini...tapi memang tak nampak apa yang lili nak lihat tu dalam diri man...

3) Sejak akhir2 ni lili rasa hubungan ni macam dah tak selamat. Lili sendiri hairan. susah nak nampak macam man sayangkan lagi hubungan ni...nampak macam perpisahan adalah jalan yang terbaik.....sepatutnya ini tak berlaku sebab kita sendiri tau betapa kita saling sayang menyayangi ....itu dululah kan....

4) man selalu cakap man sayangkan lily. Cuma cintakan lily. Tapi kata2 dan perbuatan man kadang2 nampak macam tak seiring. Dalam masa yang sama terlalu banyak dan kerap kali lily dengar gosip yang man ada suka dengan pelajar baru tu. Kenapa nak buat lili macam ni?

5) Terima kasih sebab selama ni man dah banyak buat lili ketawa riang dengan kisah2 lucu man. Tapi man sedar tak yang man pun dah banyak buat lili menangis dengan sikap man. man sendiri tau apa yang man dah buat. man fikirlah sendiri...

6) Ni antara yang paling lili tak suka. kenapa man suka berkawan dengan budak2 yang tak tentu arah tu. Kurang hajar, suka kacau kawan2 lili, melepak sana sini. Paling teruk bila man pun dah mula berperangai macam diorang...kenapa ni man???? Bila dengan lili man boleh jadi baik...tapi bila dengan diorang man dah jadi seseorang yang asing...lili nak bersama dengan orang yang lili kenal dan dia kenal diri dia...bukan dengan org yang keliru macam man....

7) perkara yang ketujuh ni adalah perkara yang paling buat lili rasa perit....man dah buat lili jatuh hati dengan man...perit menjalani perasaan sayang ni sebab dalam masa yang sama, macam2 yang man lakukan, buat lili rasa sedih dan kadang sampai menangis...ketahuilah...menyayangimu buat lili rasa dunia ini indah jua rasa tersiksa.......membencimu jauh lebih teruk kerana hati ini sudah jadi milik man...

Macam2 dah lili tulis...
tapi bukan tak ada perkara tentang man yang buat lili suka...
Rambut man, mata man yg jernih tu...
segaknya man bila man pakai seluar jeans levis lama man tu....,
Bila man cium lili....serius...lili agak terpukau...,
Lawak jenaka man, kisah2 sedih man....,
Hangatnya tangan man bila kita berdamping kemana-mana...
semuanya baik2 ajer...
Tapi macam yang lili cakap tadi....
lili nak bersama dengan orang yang lili kenal luar dalamnya...
sisi lainnya....maafkan lili yer.
Lili dah tak sanggup....sampai disini sahaja....
anggaplah ini berita terakhir dari lili untuk man sebagai kekasih....
lepas ni lili harap kita akan kekal berkawan....
itu sahaja..... sekian. Wassalam.

Rasa kelu lidah aku bila baca surat ni....
lepas tu aku langsung tak pernah jumpa dia dah....
cuma baru2 ni...aku perasan bila dengar kat radio satu lagu tu.....
macam ada kena mengena sangat dengan surat terakhir lili tu....
rupa2nya lili dah jadi penyanyi....dia guna nama penuh dia sebagai nama komersial dia....korang tengok video kat bawah ni....hayati lirik lagu tu....memang ada banyak persamaan dengan surat terakhir dia pada aku tu.....tapi aku rasa itulah hikmahnya dia berpisah dengan aku...dia akhirnya boleh jadi penyanyi terkenal....aku bangga dan tumpang gembira dengan kejayaan dia...Tahniah lili....





Ada sesiapa yang rasa nak bunuh diri,?
Atau rasa nak cekik aku lepas
tengok video ni???
Hua3 rilekslah...sesekali aku berfantasi apa salahnya...hua3. Nak Buat macam mana
aku tersangat suka lirik lagu ni + miley
yg comel tu...pandai minah ni cipta lirik...
puitis dan sinis dalam satu masa...salute lah..


7 Things
(verse 1)
I probably shouldn't say this
But at times I get so scared
When I think about the previous
relationship we shared
It was awesome but we lost it
Its not possible for me not to care
And now we're standing in the rain
But nothings ever gonna change
until you hear, my dear

(chorus 1)
The 7 things I hate about you!
The 7 things I hate about you, oh you!
Your vain,your games,your insecure
You love me,you like her
You make me laugh,you make me cry
I dont know which side to buy
Your friends,they're jerks
And when you act like them,just know it hurts
I wanna be with the one I know
And the 7th thing, I hate the most that you do
You make me love you

(verse 2)
It's awckward and its silent
As I wait for you to say
What I need to hear now
Your sincere apology
And when you mean it,I'll believe it
If you text it,I'll delete it
Let's be clear
Oh I'm not coming back
You're taking 7 steps here

(chorus 2)
The 7 things I hate about you!
Your vain,your games,your insecure
you love me,you like her
You make me laugh,you make me cry
I dont know which side to buy
Your friends,they're jerks
And when you act like them,just know it hurts
I wanna be with the one I know
And the 7th thing I hate the most that you do
You make me love you

(Bridge)
Compared to all the great things
That would take too long to write
I probably should mention the 7 that I like

(chorus 3)
The 7 things I like about you!
Your hair,your eyes,your old levi's
And when we kiss,I'm hypnotized
You make me laugh,you make cry
But I guess that's both I'll have to buy
Your hand in mine,when we're intertwined
everythings alright
I wanna be with the one I know
And the 7th thing I like the most that you do
You make me love you


Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Bayi Dimakan Anjing

http://4.bp.blogspot.com/_EYWosvNUVxc/S8XQh0ihvdI/AAAAAAAAAPI/zAvUgUYgcAs/s1600/bayi-1.jpg
Menyayat hati apabila mayat bayi lelaki yang dibuang ibu bapanya digonggong seekor anjing sebelum disedari orang awam di Jalan Padang Tembak, Subang di sini semalam.
Lebih menyedihkan, ketika ditemui pukul 4.05 petang, salah satu tangan bayi telah terputus dan terjatuh atas jalan manakala badannya digonggong anjing berkenaan.
Ketika itu, tangan bayi itu dibungkus dengan plastik manakala badannya pula tidak berbalut

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Tuesday, 16 November 2010

Aku Bermimpi Ke Syurga

Aku bermimpi suatu hari aku pergi ke syurga dan seorang Malaikat menemaniku serta menunjukkan keadaan di syurga. Kami berjalan memasuki suatu ruang kerja yang penuh dengan para malaikat. Malaikat yang menghantarku berhenti di depan ruang kerja pertama dan berkata, "Ini adalah Seksyen Penerima yang ditujukan pada Allah, diterima". Aku melihat-lihat sekeliling tempat ini dan aku dapati tempat ini begitu sibuk dengan begitu banyak malaikat yang mengamati seluruh permohonan yang tertulis pada kertas dari manusia di seluruh dunia.

Kemudian,...
Aku dan malaikat tersebut berjalan lagi melalui koridor yang panjang. Lalu sampaikan kami pada ruang kerja kedua. Malaikatku berkata, "Ini adalah Seksyen Pembungkusan dan Pengiriman. Disini, kemuliaan dan rahmatyang diminta manusia diproses dan dikirim manusia-manusia yang masih hidup yang memintanya". Aku perhatikan lagi betapa sibuknya ruang kerja itu. Ada banyak malaikat yang bekerja begitu keras kerana ada begitu banyaknya permohonan yang dimintakan dan sedang dipaketkan untuk dikirim ke bumi.

Kemudian,..
Kami melanjutkan perjalanan lagi hingga sampai pada hujung terjauh koridor panjang tersebut dan berhenti pada sebuah pintu ruang kerja yang sangat kecil. Yang sangat mengejutkan aku, hanya ada satu malaikat yang duduk disana, hampir tidak melakukan apa-apapun. "Ini adalah Seeksyen Penerimaan Pernyataan Terima Kasih", kata Malaikatku perlahan. Dia nampak malu. " Bagaimana ini, mengapa hampir tidak ada pekerjaan disini?", tanyaku

"Menyedihkan, Malaikatku menghela nafaz setelah manusia menerima rahmat yang mereka minta, tetapi sangat sedikit manusia yang mengirimkan pernyataan terima kasih".
"Bagaimana manusia menyatakan terima kasih atas rahmat Allah?", tanyaku.
" Sederhana sekali", jawab malaikat. " Cukup sekadar berkata Alhamdulillahi Rabbil Aalamin, Terima Kasih Allah".

"Lalu rahmat apa yang perlu kita syukuri?",tanyaku

Malaikatku menjawab
"Jika engkau mempunyai makanan di petik sejuk mu, pakaian yang menutup tubuhmu, atap diatas kepalamu dan tempat untuk tidur,maka engkau lebih kaya dari 75% penduduk dunia ini".

"Jika engkau memiliki wang di bank, di dompetmu dan wang baki, maka engkau adalah sebahagian dari 1% di dunia yang memiliki kesempatan itu".

"Jika engkau bangun pagi ini dengan lebih banyak kesihatan daripada kesakitan, maka engkau lebih dirahmati daripada begitu ramai orang di dunia ini yang tidak dapat bertahan hidup hingga hari ini".

"Jika engkau tidak pernah mengalami ketakuatan dalam perang, kesepian dalam penjara, kesengsaraan penyiksaan, atau kelaparan yang amat sangat, maka engkau lebih beruntung dari 700 juta orang di dunia ini".

"Jika engkau dapat menghadiri ke masjid atau pertemuan keagamaan tanpa ada ketakutan akan penyerangan, penangkapan, penyiksaan atau kematian, maka engkau termasuk orang yang jarang menerima keuntungan itu dari Allah.

"Jika  engkau dapat menegakkan kepala dan tersenyum, maka engkau bukanlah seperti orang kebanyakan , engkau unik dibandingkan semua mereka yang berada dalam keraguan dan keputus asaan.

"Jika engkau dapat membaca pesanan ini, maka engkau meneria rahmat yang berganda, kerana orang yang menulis artikel in, berfikir bahawa engkau orang yang sangat istimewa baginya, dan bahawa engkau lebih dirahmati daripada lebih 2 juta orang di dunia yang bahkan tidak dapat membaca sama sekali.

Nikamtilah hari-harimu, hitunglah rahmat yang telah Allah anugerahkan kepadamu. Jika anda suka dengan artikel ini, kirimkanlah pesanan ini ke semua kawan-kawan anda untuk mengingatkan mereka betapa kita dirahmati dan disayangi oleh nya.

"Dan ingatlah tatkala Tuhanmu mengatakan, " Sesungguhnya jika kamu bersyukur, Pasti aku akan menambahkan lebih banyak nikmat kepadamu".(Ibarhim 14:7)

Dituju pada:
Seksyen Peenyataan Terima Kasih:
Terima Kasih Allah! Terima Kasih Allah atas anugerahmu berupa kemampuan untuk menerjemahkan dan berkongsi pesanan ini dan memberikan aku begitu banyak kawan-kawan yang istemewa untuk saling menyayangi antara satu sama lain.

Ingatna Tulus Ikhlas dari Abdul Rahman Bshri
Selamat Menyambut Hari Raya Aldiladha 2010.

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Friday, 12 November 2010

Bagaimana Mengenalpasti Cermin Dua Arah?

HATI-HATI CERMIN 2 ARAH........Terutamanya Untuk Perempuan

http://i209.photobucket.com/albums/bb110/yuodee/Skyscrapercity/toilet2.jpg

Ketika kita masuk ke toilet, bilik mandi, bilik hotel, ruang ganti pakaian, dan lain-lain, seberapa besar anda yakin bahawa cermin yang tergantung di dinding dan kelihatannya seperti cermin biasa itu memang benar-benar cermin biasa, atau sebenarnya itu adalah cermin dua arah (orang di belakang cermin boleh melihat anda, sementara anda tidak dapat melihat mereka). Banyak tempat dimana orang memasang cermin 2 arah di dalam ruang ganti pakaian wanita, namun tidak menutup kemungkinan juga di ruang ganti lelaki.
Adalah sangat sulit untuk secara jelas mengindentifikasi permukaannya hanya dengan melihatnya saja. Saatnyalah kita untuk berhati-hati. Lalu, bagaimana kita dapat menentukan dengan pasti apakah cermin tersebut adalah cermin biasa atau cermin 2 arah?. Kalau di bilik polis, apalagi di ruang soal siasat, sudah boleh dipastikan cerminnya 2 arah tapi untuk di Public buat benda in...


LAKUKANLAH TEST SEDERHANA (TEST KUKU JARI)

http://1.bp.blogspot.com/_bZbCBDj4Z0Y/R1zzdLDmYdI/AAAAAAAAAis/lvG5tEGEAU0/s400/10112007869.jpg

Letakkan hujung kuku anda di atas permukaan cermin. Jika ada jarak (gap) antara kuku anda dan bayangan kuku anda di cermin, boleh dikatakan bahawa cermin itu adalah cermin biasa (selamat). Tetapi, jika kuku anda langsung menyentuh bayangan kuku anda di cermin, hati-hatilah, karena benda itu adalah cermin 2 arah !
Karena itu ingatlah selalu, setiap kali anda melihat cermin di tempat-tempat umum seperti disebutkan di atas, lakukanlah "TEST KUKU JARI". Tidak perlu membayar. Mudah dilakukan, dan ini mungkin boleh menyelamatkan anda dari "PERKOSAAN VISUAL" !

Kaum Wanita : Beritahu Kawan-kawan anda yang lain.
Kaum Lelaki : Beritahu istri, anak perempuan atau teman wanita anda.

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Monday, 8 November 2010

Pusat dan Tempat Pelancongan Di Melaka

Negeri Melaka juga dikenali sebagai Melaka Negeri Bersejarah atau Negeri Hang Tuah). Pada tahun 2008 Melaka diisytiharkan oleh UNESCO sebagai Bandar Warisan Dunia (World Heritage). Negeri Melaka juga diisytiharkan sebagai 'Melaka Maju' pada 20.10.2010 pada jam 20:10 di Stadium Hang Jebat yang disempurnakan oleh Perdana Menteri Malaysia langsung dari Putra World Trade Centre (PWTC), Kuala Lumpur. Melaka juga dinyatakan sebagai Negeri Bandar Teknologi Hijau.

http://lh5.ggpht.com/_ZOVF5DGhXrQ/SxaaPrD0QkI/AAAAAAAADeI/MttarmLThE4/IMG_0743.JPG
Melaka terkenal pusat pelancongan di Melaysia kerana mempunyai banyak tempat-tempat yang menarik..
Sekiranya anda berkunjung ke Melaka anda boleh melawat tempat-tempat yang menarik ini..

Bangunan Bersejarah
1. Memorial Pengisytiharan Kemerdekaan
2. Istana Kesultanan Melayu Melaka
3. Masjid Peringgit
4. Masjid Tengkera
5. Institut Perguruan Perempuan Melayu Melaka
6. Bangunan Stadthuys

Tapak Bersejarah
1. Makam Hang Tuah
2. Makam Tun Teja
3. Perkuburan Belanda
4. Makam Hang Jebat
5. Makam Hang Kasturi
6. Perigi Hang Li Poh
7. Makam Sultan Hussein
8. Perigi Hang Tuah
9. Perigi Raja
10. Kota Kuala Linggi
11. A Famosa
12. Kota St. John

Tempat Agama Bersejarah
1. Gereja Christ
2. Gereja St. Francis Xavier
3. Gereja St. Paul
4. Gereja St. Peter
5. Masjid Kampung Hulu
6. Masjid Tengkera
7. Masjid Tanah
8. Masjid Kampung Kling
9. Masjid Al-Azim
10. Kuil Sri Poyyatha Vinayagar Moorthi
11. Kuil Sam Po Kong
12. Kuil Hang Li Poh
13. Kuil Cheng Hoon Teng Temple

Tempat Bersejarah
1. Melaka Pindah
2. Kampung Tedong
3. Porta De Santiago
4. Persiaran Jonker - Jonker Walk
5. Villa Sentosa
6. Tanjong Tuan
7. Kota St. John
8. Dataran Portugis
9. Kampung Chitty
10. Masjid Selat
11. Kampung Semabok

Muzium Di Melaka
1. Muzium Pemerintahan Demokrasi
2. Muzium Tuan Yang Terutama
3. Muzium Islam Melaka
4. Istana Kesultanan Melaka
5. Muzium Sejarah dan Ethnografl
6. Galeri Laksamana Cheng Ho
7. Muzium Sastera
8. Muzium Belia Malaysia
9. Galeri Seni PERZIM
10. Muzium Rakyat
11. Muzium Kecantikan
12. Galeri Layang-layang
13. Muzium Samudera (Replika Flor de La Mar)
14. Muzium Samudera Fasa II
15. Muzium TLDM (ditutup untuk naiktaraf)
16. Muzium UMNO
17. Kapal Ex-KD Sri Terengganu (ditutup untuk naiktaraf)
18. Muzium Orang Asli, Ayer Keroh (ditutup untuk naiktaraf)
19. Muzium Adat Istiadat, Alor Gajah
20. Muzium Pertanian, Jasin
21. Muzium Laut
22. Muzium Warisan Baba dan Nyonya
23. Muzium Pulau Besar
24. Muzium Setem Melaka


Tempat-Temapat Menarik Di Ayer Keroh
1. Taman Mini Malaysia
2. Taman Mini Asean
3. Zoo Melaka
4. Taman Burung
5. Hutan Rekreasi Ayer Keroh
6. Taman Buaya
7. Dataran Sejarah
8. Taman Budaya Melaka
9. Muzium Orang Asli
10. Taman Ular dan Reptilia
11. Tasik Ayer Keroh
12. Auyin Hill Resort
13. Taman Rama-rama

Tempat Menarik Lain
1. Sungai Melaka
2. Menara Taming Sari
3. Dataran Pahlawan
4. Dataran Sejarah
5. Dataran Bandaraya
6. Melaka Tropical Fruit Farm, Sungai Udang
7. Taman Rekeraksi dan Air Terjun Gunung Ledang , Asahan

Pantai dan Pulau
1. Pantai Klebang
2. Pantai Tanjung Bidara
3. Pantai Puteri
4. Pantai Pengkalan Balak
5. Pantai Kundor
6. Pulau Besar
7. Pulau Upeh

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.

Sebarkanlah Sekiranya Anda Sayangkan Islam

 http://4.bp.blogspot.com/_Mt5UfcWRz4A/TFrA3Xsy5cI/AAAAAAAAAGQ/tstCyEU9T9g/s400/lailahaillallaaah...jpg

ISLAMKAH AKU???

Salam...

Artikel ni saya copy dan paste email yang saya dapat...Adalah tanggungjawab aku menyebarkannya....

Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikutboyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu.. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.

Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible.. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.'

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..

Butir asal permohonan.. ....

Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam CinaKristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'

Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.

Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun.. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar).. Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. 'Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.' Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ' Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan... Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan.. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,'Allah hu Ahad'.. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazahsaudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur merekabertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Sahabat bertanya 'Apakah fitnah besaritu ya Rasullullah? ' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik.' Sahabat bertanya lagi. 'Mengapa begitu ya Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia'.

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, 'Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.' Mana nampak?Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita taknampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar.Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, merekatetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh ... semuanya satu demi satu..

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnyakehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi'. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. 'Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan artikel ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali,artikel ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Thursday, 4 November 2010

Doa Mengelak Dirogol dan Doa Mengelak Anak Dirogol

Saya hendak berkongsi dengan anda doa-doa yang harus diamalkan oleh kaum wanita dan ibu bapa. Insya-Allah doa mengelak diri dirogol dan doa mengelak anak kita dirogol ini mustajab kalau kita yakin dengan dengan Allah S.W.T. Sebaik-baiknya amal selepas solat fardu dan sunat. Insya-Allah dengan izin yang Maha Esa gejala kerogolan ini dapat dielakkan..Amin

Doa Mengelakkan Diri Dari Dirogol


Terjemahan : “Ya Allah, sekiranya Engkau mengetahui bahawa aku beriman denganMu dan RasulMu, dan aku memelihara kehormatanku hanya untuk suamiku, maka janganlah biarkan aku menjadi mangsa orang kafir dan orang zalim”.

Doa Mengelakkan Anak Dari Dirogol


Terjemahan : “Ya Allah, sekiranya Engkau mengetahui bahawa anak perempuanku beriman denganMu dan RasulMu, dan dia memelihara kehormatannya hanya untuk suaminya, maka janganlah biarkan dia menjadi mangsa orang kafir dan orang zalim”.


Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Sunday, 31 October 2010

PayBox

PayBox


Have you found this post useful? If so please share it:If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by EmailYour comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Saturday, 30 October 2010

Bagaimana Mengetahui Keikhlasan Cinta Seorang Lelaki


Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai.Namun Kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.

Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu denga rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping dengan- sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan, tetapi atas dasar cinta yang sebenar.Betapa beruntungnya kamu...

Selain itu teman lelakimu sentiasa buat hatimu tenang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. Sudah tentu dalam sesebuah perhubunagan kita inginkan kenangan manis untuk dikenang.

Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa ingikan suasana yang ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah manjadi tanggungjawab untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senag dan terhibur.

Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang tidak memahami setiap kali dia memberi nasihat. Ingat nasihat bermaksud mengingati. Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah dan ganguan orang lain. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu.Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.

Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilangannya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkan dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin.

Lucu tapi hakikatnya begitulah apbila teman lelakimu berperagai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian darpadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih darpada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. jangan kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki mengubah sikap machonya kepada seorang yang berperwakan manja. Hanya untuk orang yang disayangi sahaja. Jadi hargailah.

Kamu hadapi masalah dan orang yang pertama datang membantu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalah. Beruntungnya.

Kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk jangka masa yang agak lama. Tiba-tiba dia jadi mengelabah dan tidak menentu. Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiaannya.

Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama,"You sayang i" jangan anggap itu satu soalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.

Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

Manusia tidak ada yang sepurna. Samalah juga dengan teman lelaki kamu, tak lari dari buat silap dan kadang-kadang buat kamu kecik hati, tapi kalau dia nak berubah adalah satu perkara yang baik dan kamu perlu sokong dia. berilah dia masa untuk merubah. Nak berubah ni bukan senang tapi kalau dia berubah demi untuk membahagiakan kamu, itu satu perkara yang baik. Janganlah kamu cari penganti dia semata-mata kamu kecil hati dengan kesalahan dia, dan kamu pasti ke penganti kamu tu dapat bahagiakan kamu.

Dan pengorbanan paling besar sekaligus menjelaskan lagi betapa si dia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untukmu. Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kali bersama dirinya.

Jadi HARGAILAH lelaki dan terimalah mereka seadanya. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar lelaki.

Setiap pasangan ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. kalau kamu rasa pasangan kamu banyak kekurangan dan selalu sakitkan hati kamu lalu kamu cari penganti, alasan kamu lalu dah tak ada hati dan serasi, kamu pulak macam mana?adakah kamu tak pernah buat silap?kamu tidak pernah sakitkan hati pasangan kamu?.

Jangan biarkan EGO menguasai perasaan kalau tidak kamu pasti akan menyesal satu hari nanti. Mungkin pasangan kamu tak sempurna, tapi kalau kamu dapat rasa keikhlasan hati dia, itu lebih baik....dan...Ikhlas itu tak boleh dilihat, tapi boleh dirasa dengan hati..

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Thursday, 21 October 2010

Adakah Paybox.me Betul Atau Satu Lagi Scam Yang Lahir

 http://webabadi.net/wp-content/uploads/2010/09/paybox.me_.png

Paybox.me sedang mengembangkan satu lagi pembayaran dalam talian seperti Paypal untuk melakukan transaksi jual beli online yang lebih mudah, lebih aman dan sedia untuk semua orang.Setelah pelancaran pada tahun hadapan mereka mengharap akan menyediakan perkhidmatan seperti berikut.Transaksi orang ke orang, pembayaran untuk transaksi yang sederhana dan sebagainya. Saya telah mendaftar dengan Paybox.me dan telah diberi $50.00 setelah mendaftar, anda akan diberi $20.00 sehari sekiranya mereka ada menegemaskini feature baru. Persoalannya adakah Paybox.me ini scam. Bagi saya tak kisah la ia scam atau tak, nama pun percuma bukan rugi apa-apapun dan anda bayangkan kalau ia betul orang yang register awal-awal sangatlah beruntung kerana Paybox.me akan mengekalkan duit "EarlyBird User" pengguna awal yang ada di dalam akaun tersebut..Baki duit saya sekarang sebanyak $216.00, kalau convert duit Ringgit Malaysia adalah dalam RM777.60 siapa nak bagi duit percuma..hahaha...

http://www.paybox.me/r/mansha

Ok ini apa yang anda dapat setelah mendaftar :
  1. Selesai je daftar annda dapat $50.00
  2. Paybox.me akan tambah $20 sehari sekiranya ada perkhidmatan baru
  3. Anda akan menjadi "EarlyBird User" sebelum Paybox.me terbuka untuk umum.
  4. Anda boleh mendapat ratusan atau ribuan dolar dalam akaum pada saat kita memulakannya, tanpa pernah membuat sebarang deposit.
  5. $5.00 untuk setiap refferral kepada orang lain.
http://www.paybox.me/r/mansha

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Monday, 6 September 2010

Petua Kecantikan Semulajadi Turun Menurun

 http://i83.servimg.com/u/f83/12/83/18/86/limau-10.jpg

Petua Cepat Dipinang (Ringan Jodoh)
Hendaklah dibacakan Surah Yusuf pada sebekas air yang bersih sebanyak 3 kali pada malam Jumaat. Air itu hendaklah dimandikan tiga pagi berturut-turut dan diminum 7 kali setiap hari selama tiga hari berturut-turut.

Penawar Resdung
Petua yang paling mudah dan berkesan ialah dengan mengamalkan menyedut air ke dalam hidung (seperti sebelum kita ber wuduk).Kemudian picit sebelah hidung dan hembuskan sekuat hati. Buatlah berulang-ulang kali sehingga selesai kedua-duanya. Selepas itu basuhlah muka dengan bersih. Lakukan ini setiap kali setelah sampai ke satu-satu destinasi, baik ke pejabat,bersantai, beriadah atau pulang ke rumah malah ke mana saja. Kesannya sungguh menakjubkan.

Melicin dan Memerahkan Kulit Muka
Ambil sebiji buah tomato masak,lecek hingga halus. Kemudian pupurkan di sekuruh muka. Biarkan mengering selama 20 minit.Bilas dengan air bersih. Amalkan seminggu 2/3 kali.

Menegangkan Kulit Muka
Ambil tepung ubi kayu dan mentimun.Timun itu hendaklah di sagat/dihancurkan terlebih dahulu atau dilumatkan.Kemudia campurkan kedua-duanya dengan air sedikit.Kacau rata dan jangan terlalu cair..Selepas itu,sapukan ke muka dan biarkan ia kering.Kemudian basuh.Dengan cara ini ia dapat menegangkan kulit muka serta menampakkan keputihan di muka dan menjadikan kulit kita segar...

Menghilangkan Cagu
Perahkan sedikit air limau kepada kuku yg mencengkam pada daging (cagu). Biarkan selama beberapa minit. Jika boleh, potonglah kuku yg termasuk dalam daging tersebut.Lakukan 2 kali sehari dgn menitikkan air limau pada cagu. Cagu akan beransur pulih.

Menyerikan Wajah
Wanita yang inginkan wajahnya sentiasa berseri apabila dipandang bolehlah mengamalkan amalan di setiap pagi iaitu selawat sebanyak tiga kali sebelum mencuci muka dan sapukan air itu kemuka. Insyaallah akan berserilah wajah anda.Selamat mencuba.

Menghaluskan Kulit
Buah tomato dikisar halus. Lumurkan pada muka seberapa ketika. Sebaiknya dilakukan pada waktu malam kerana tiada gangguan.Setelah agak lama, cuci muka dgn air suam. Amalkan selalu. Buah tomato ini juga berfungsi utk membersihkan kulit.

Menghilangkan Bau Badan
Potongkan limau kasturi dan buangkan bijinya. Kemudian makanlah kulit limau kasturi itu bersama airnya. Amalkan selalu.

Badan Ringan Dan Bertenaga
Minum air rebusan serai dan halia (yg dititik), kulit kayu manis dan lada hitam.
Jika kita meminum air rebusan ini pagi dan malam insyaAllah badan akan menjadi ringan dan bertenaga. Selain itu utk meningkat tenaga wanita, amalkan pengambilan 4 biji telur mentah sehari.

Melembutkan Rambut
Ambil secekak kangkung dan bersihkan.
Masukkan dlm bekas.Bubuh enam camca air suam dan ramas kangkung hingga mengeluarkan lendir. Lendir itu sapukan pada seluruh rambut dan biarkan seketika. Kemudian bilas rambut dengan air bersih.Lakukan selama dua minggu.

Merawat Kulit Berkedut
Parutkan sebatang lobak merah yang telah dibersihkan,lalu dicampurkan bersama sesudu tepung jagung dan sebiji kuning telur. Sebatikan bancuhan itu lalu dioleskan kepada kulit sekali sehari. Amalkan sehingga berkesan.

Melentikkan Bulu Mata
Ambil daun lidah buaya
Sebelum masuk tidur, sapukan lendirnya pada bulu mata
Amalkan selalu hingga bulu mata semakin lentik

Menghilangkan Parut
Ambil sedikit asam jawa, kemudian ramas dgn mencampurkan sedikit air. Jgn terlalu cair. Selepas itu, sapukan pada tempat yg berparut. Biarkan sehingga kering. Seelok-eloknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur. Insyaallah ia amat berkesan utk menghilangkan parut.

Melebatkan Rambut
Ambil daun bunga raya yg bersih, ramas sehingga keluar lendir. Ambil lendirnya dan campurkan dgn sebiji telur ayam kampung beserta satu sudu madu lebah.
Gaulkan sekata dan sapukan pada rambut anda. Perap dgn tuala lebih kurang 10 minit dan kemudian cuci dan bilas rambut sehingga kering. Amalkan dua kali seminggu.

Awet Muda
Semasa berdandan di waktu pagi baca selawat Nabi di kedua tapak tangan dan raupkan ke muka berserta niat dalam hati supaya di indahkan wajah seperti Nabi Yusuf. Amalkan setiap pagi.

Merawat Senggugut
Ambil segenggam halia dan tumbuk lumat. Masukkan ke dalam segelas air suam.
Apabila halia mendap barulah diminum dgn dimulai dengan selawat.
InsyaAllah, senggugut akan hilang.

Kulit Cerah dan Licin
Ambil sebiji limau nipis dan dibelah dua
Semasa mandi, gosokkan pada muka dan seluruh badan
Insyaallah, kulit akan cerah, licin dan harum.

Rambut Lebat
Setelah selesai makan, basuh tangan dengan air sehingga bersih.Selawat 3 kali
Tangan yg masih basah itu segera dilap atas rambut

Mengurangkan Dengkur
Tumbuk lumat tujuh biji badam dan campurkan ke dalam segelas susu panas.Minumlah beberapa minit sebelum tidur.

Menghilangkan Ketuat
Sapukan getah dari pelepah betik yang dipetik terus dari pokoknya. Titiskan getah itu kepada ketuat dan biarkan ianya kering sendiri. Lakukan beberapa kali.Ketuat akan mengering dan luruh sendiri.

Mengempiskan Perut (1)
Ambil air limau nipis dan campur dengan kapur sirih .
Sebatikan lalu disapu pada perut kemudian ikat perut seperti perempuan yang baru lepas bersalin (bengkung)
Jika tidak mahu bengkung,lumurkan atau sapu dekat perut sahaja,amalkan setiap malam.

Mengekalkan Kecantikan
Kalau mahukan wajah sentiasa cantik amalkan surah Yusuf setiap malam.
Di samping itu, untuk mengekalkan kecantikan, tadah air embun malam Jumaat dan sapukan ke wajah, dibuat air mandi ataupun minuman.

Menghasilkan Kulit Cantik
Amalkan meminum air campuran pucuk pegaga dan lobak merah yg telah dihancurkan .

Mengatasi Senggugut
Senggugut memang perkara biasa yang dialami oleh wanita . Namun terdapat cara yang senang untuk mengatasi senggugut . Petua ini saya amalkan dan kesannya memang menakjubkan berkat izin Allah .
1) Campurkan halia yang telah ditumbuk dengan serbuk lada hitam . Kuantiti sama banyak antara kedua-dua bahan . Makan dalam 1 @ 2 minggu sebelum haid . Cara nak telan tu tak kisahlah macam mana pun . Tapi saya gunakan kapsul kosong lebih kurang 2 biji sekali makan .Tapi kenalah cepat menelannya sebelum ia lembik . Sekali makan anda tidak akan dapat senggugut selama 3 bulan berturut-turut . Ini adalah pengalaman saya.
2) Setelah saya berada di kampus amat susah bagi saya nak amalkan petua tersebut , tapi saya amalkan minum air suam . Kesannya tanpa sedari dah lama saya tak dapat senggugut.

Menegangkan Kulit Muka Dan Menghilang Jerawat
Rebus segenggam biji kani (manjakani atau kani boleh dibeli di kedai2 India) di dalam periuk tanah sehingga menggelegak dan pekat.
Apabila suam, sapukan pada wajah atau bahagian kulit yg anda inginkan.
Tunggu sehingga kering dan cuci sehingga bersih.
Amalkan setiap hari. InsyaAllah kulit tegang jerawat tiada.

Menyegarkan Mata Gatal dan Letih
Ambil beberapa helai daun sireh muda. Kemudian, cuci bersih.
Ramas-ramaskan ia dan masukkan ke dalam air suam. Selepas itu, tapis airnya.
Selanjutnya rendamkan mata sambil kerdipkan berulang kali. Lakukan selalu dan hasilnya anda akan merasai perubahannya.

Mengempiskan Perut (2)
Asam jawa dan garam dibancuh dengan segelas air panas. Embunkan semalaman. Esok paginya minum air tersebut sebelum membasuh muka atau membuang air kecil.

Mengelak perut buncit
Sekiranya anda makan nasi, jangan disulami dengan air.
Minum air setelah selesai makan
Sebaik-baiknya minum 1/2 jam - 3 jam kemudiannya.
Petua ini dapat mengelakkan perut buncit.

Menyegarkan Mata
Ambil timun yg telah dihiris. Lekapkan pada kelopak mata. Pejamkan mata utk berapa ketika.
Anda akan berasa kesegarannya selepas itu. Menaikkan Seri Muka Basuhkan muka anda dengan menggunakan air basuhan beras yang ke tiga.Bilas dengan air bersih setelah sepuluh minit.

Merawat Panau
Ambil sepotong halia, tumbuk lumat dan tempelkan pada tempat berpanau.
InsyaAllah, anda akan melihat hasilnya.

Mengelak Rambut Gugur
Ambil beberapa helai daun bunga raya dan lidah buaya.
Basuh hingga bersih dan kisarkan hingga hancur.
Perap ramuan di atas kepala selama sejam.
Lakukan 2 kali seminggu.
Insyaallah anda akan memperolehi rambut lebat, hitam dan berkilat semulajadi.

Mengurangkan Air Pada Faraj
Tumbuk hingga halus pucuk dan buah manjakani dan hati pinang muda.
Gaulkan dengan minyak minyak bijan dan kemudian kukuskan.
Ramuan tersebut hendaklah dimakan ketika tengah malam

Sihat Tubuh Badan
Setelah solat Subuh, lakukan senaman ringan.
Hirup udara segar di luar dan jalan tanpa memakai kasut (Mandi embun).Geselkan kaki di atas rumput yg masih berembun .

Melangsingkan Tubuh
Dua biji lobak merah dan sebiji timun diparut dan diperah airnya.Campur dgn sebiji air limau nipis dan bancuh hingga sebati.Minum dua kali sehari. Amalkan sehingga mencapai berat badan ideal

Menghilangkan Parut di Kulit
Tumbuk kulit kayu manis sehingga lumat. Campurkan serbuk ini dengan sedikit air. Bancuhkan bersama dengan bedak sejuk. Setelah sebati, sapu rata di bahagian berparut. Lakukan sekerap yg mungkin.Lama-kelamaan, parut akan beransur hilang.Petua ini juga sesuai untuk menghilangkan bintik-bintik hitam dan jerawat di wajah.

Mengelak Keguguran Rambut
Ambil lemak ayam dan masak sehingga menjadi minyak. Sapukan ke kuit kepala seeloknya pada waktu malam. amalan ini juga dapat mencegah kelemumur.

Menghilangkan Bau Ketiak
Amalkan semasa mandi, gosok ketiak di atas kepala lutut. Selain itu, setiap kali lepas mandi, sapu dengan belakang tapak tangan pada bahagian bawah ketiak.Menghilangkan Kelemumur
Perahkan air limau purut/ nipis di atas kulit kepala Lumurkan rata-rata dan biarkan beberapa jam Utk hasil yg baik, biarkan rambut anda diperapkan dgn tuala.
Basuh dgn air suam. Selain itu, petua ini juga berguna utk mengurangkan pening kepala.

Rambut Gugur
Rendamkan kacang hijau semalaman.
Tapis dan gunakan airnya bagi disapu atas kulit kepala sambil dipicit perlahan2.
Amalkan selalu hingga rambut baru kelihatan tumbuh.
Di samping itu, elakkan mengikat rambut dgn getah.

Menghilang Sakit Kepala
Ambil daun lemuni (batang yg lembut sahaja) lebih kurang sekilogram.
Masukkan ke dalam sarung bantal dan tidurlah menggunakan bantal tadi.
Amalkan 2-3 hari dan insyaAllah anda akan berasa segar dan ringan kepala.

Menghilang Ketumbit Mata
Gesel 2 batang sudu.
Sapukan bahagian yg digesel di tempat ditumbuhi ketumbit
Lakukan sekali sehari sehingga ketumbit hilang.

Menurunkan Berat Badan (1)
Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.

Menurunkan Berat Badan (2)
Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari.
Perah airnya ke dalam gelas yg berisi air sejuk. Masukkan ke dalam peti ais.Amalkan minum selepas makan tengahari atau selepas makan malam.

Mengatasi Tumit Pecah
Gosokkan tumit kaki dengan menggunakan belimbing buluh. Kemudian berus tumit kaki dengan berus lembut. Amalkan sebelum mandi.

Awet Muda (1)
Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat.
Selain itu, amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur

Awet Muda (2)
Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini.Urutkan wajah anda dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali.
Amalkan setiap hari urutan ini.

Mudah Bangun Pagi
Sebelum tidur,tepuk bantal tiga kali sambil berselawat ke atas Nabi s.a.w.Niat dalam hati utk bangun pagi
Insya-Allah,esok terjaga dengan sendirinya.

Menghilangkan Jerawat
Campur bedak sejuk dan asam jawa.
Selawat pada Nabi 3 kali.
Sapukan di muka dan di tempat jerawat
Insyaallah, jerawat akan beransur hilang.

Meluruskan Rambut Kerinting
Perah sebiji kelapa dan ambil patinya sahaja
Campurkan dgn air limau nipis.Simpan santan pekat ini di dalam peti ais sehingga atasnya menyerupai krim.
Gunakan krim ini utk disapukan pada kulit kepala dan rambut keseluruhannya.Tutup kepala dgn tuala sehingga 1 jam barulah dibilas dgn bersih.Lakukan 3 kali seminggu.Anda akan dapati rambut kerinting akan lurus sedikit demi sedikit.

Menghaluskan Kulit Muka (1)
Bancuh sedikit asam jawa bersama air dan sesudu tepong ubi. kacau sehingga ia menjadi larutan pekat. Pupurkan kepada muka yang telah dibersihkan.Biarkan ia mengering lebih kurang limabelas minit. Selepas itu barulah dibilas.

Memerahkan Bibir
Sapukan madu asli pada bibir tiap2 malam sebelum masuk tidur.Amalkan selalu. Insyaallah bibir anda akan merah seperti memakai gincu.

Memutih dan Mengilatkan Gigi
Ambil beberapa helai daun kelapa kering.
Bakar hingga jadi abu.
Gosokkan gigi anda dengan abu daun kelapa tersebut.
Lakukan berulang kali dan insyaallah gigi anda putih berkilat.

Tegangkan Payudara
Amalkan meminum air kanji (air didih nasi)sebelum tidur malam.Insyaallah mujarab.

Menghaluskan Kulit Muka (2)
Didihkan susu segar atau pun susu tepong bercampur air. Biarkan ia sejuk.Lalu disapukan kepada muka. Biarkan kering lalu dibasuh dengan air bersih.

Hilangkan Pecah-pecah Di Tumit
Beberapa keping asam gelugur dimasukkan ke dalam baldi yg berisi air suam.Rendamkan kaki anda selama 1/2 jam.Lakukan setiap hari hingga tumit sembuh semula.

Mengembalikan Seri Muka Selepas Bersalin
Rebus beberapa tangkai daun inai dan minum airnya tiga kali seminggu.Seeloknya pada waktu pagi dan malam.

Menguatkan Gigi
Selepas membuang air besar, anda berdiri seketika.
Kemudian, duduk bertinggung sambil dua tapak tangan mengetuk urat paha tiga kali .Semasa mengetuk paha dengan dua tapak tangan, cengkam gigi sekuat tenaga.
Selepas itu, kumur air di mulut hembuskan pada dua tapak tangan ke arah muka.

Menghilangkan Bau Mulut
Tumbuk lumat sepuluh kuntum bunga cengkeh dan tiga ulas bawang putih.Kemudian gosokkan kepada gigi dan berkumur hingga bersih. Lakukannya tiga hari sekali.

Menghilangkan Lebam Mata
Teh uncang yg telah digunakan jangan buang.
Lekap pada mata dan biarkan semalaman.
Lakukan 3 kali seminggu ketika hendak masuk tidur.

Menghapuskan Urat Timbul Di Kaki Sewaktu Mengandung
Belah beberapa ulas bawang putih lalu ditenyeh kepada urat yang mula timbul. Amalkan selalu.

Mengelak Santau
Untuk mengelakkan santau melalui makanan,pastikan sebelum menjamah makanan ,rasa lelangit kita dengan lidah.Kalau lelangit tu terasa kesat tanpa rasa geli,jangan makan makanan/minuman atau pun tutup kedua-dua belah telinga kalau tak dengar bunyi berdengung,berhati-hatilah dgn keadaan sekeliling.
Untuk mengelakkan santau melaui angin,jangan amalkan tidur bertentangan dengan pintu.

Meminimakan Gangguan Semasa Tidur
Biasakan bangun awal pada waktu pagi kerana boleh menyebabkan seseorang itu cepat merasa mengantuk pada waktu malam. Lakukan senaman kerana ia menjadikan seseorang itu cepat letih dan mengantuk.
Hilangkan segala masalah dengan mempraktikkan hobi anda seperti membaca, bermain atau berjenaka dengan anak dan isteri. Ingatlah Allah sebelum tidur dan bertawakal kepadaNya setelah kita yakin dengan segala kerja di siang hari itu adalah ibadat.

Menghilangkan Sakit Kepala
Ambil sebiji bawang putih, hiris nipis dan tampal pada kiri dan kanan pelipis.
Bawang tadi akan menyedut bisa pada kepala tadi dan biarkan semalaman.
Hirisan bawang tadi akan tanggal sendiri apabila mengering dan sakit akan beransur hilang.
Pelipis akan berwarna merah kehitaman tetapi akan mengelupas dalam sehari dua.


Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...