Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Site Info

Wednesday, 25 March 2009

PDRM Menggunankan Mitsubishi Lancer Evolution 10 Sebagai Kereta Polis



Gambar dibawah yang akan saya tunjuk ini adalah sekitar perasmian kereta baru polis Malaysia yang dirasmikan oleh Paklah tadi. Gambar ini kakak saya yang berikan, sebab dia bekerja di Pulapol. Kakak saya kata Paklah pun sudah mencuba kereta tersebut.

Kereta polis ini digelar Helang Lebuhraya, sebab kereta polis ini akan digunakan untuk kegunaan di lebuhraya sahaja. Mungkin menyedari kereta Waja selalu ditinggalkan kebelakang ketika adegan kejar mengejar dengan penjenayah.PDRM membuat perubahan dengan menukar Waja dengan Mitsubishi Lancer Evolution 10. Mana tidaknya sekarang ini penjenayah semua hebat-hebat, guna kereta mestilah yang hebat. Saya dengar ada yang guna Ferrari Spider, mampus polis nak kejar dengan Waja.

Apa-apa pun tahniah kepada PDRM kerana menuju setapak lagi dalam usaha membenteras penjenayah yang sangat berleluasa ini. Tapi bila saya tengok dah macam dalam filem Hollywood la pulak.hahaha...So layan je la...Thankz To My Sister... Malaysia Boleh






If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email

Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Share/Save/Bookmark

1 Comments:

  1. sy agak tertarik dgn PDRM guna evo 10 ni. maaf sy katakan, namun ada beberapa kekurangan disini.
    1) hanya 11 buah shj yg dibeli, sdgkan kapasiti jalanraya malaysia adalah bnyk
    2) harga yg mhl, knp xguna satria gti@neo shj...mungkin nisbah kuasa agak ketinggalan tetapi kbnykan penjenayah yg kuar dlm paper hanya lah menggunakan kereta biasa toyota@honda yg mana nisbah kuasa setanding. prooved.
    3)menaik taraf kereta polis cntohnya tune semula engin.prooved.
    4)guna kn motosikal berkuasa tinggi spt skrg sbb jln raya malaysia kan sll jem:p

    akhir kata, sy bg pendapat...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...