Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Site Info

Tuesday, 24 March 2009

Hebatnya Ciptaan Allah

Hebat sungguh ciptaan Allah, tidak boleh digambarkan dengan kata-kata. Apa yang saya nak tunjukkan ini hanya tujuan perkongsian kepada anda untuk memberitahu sesungguhnya tiada makhluk di muka bumi ini yang dapat menandingi kehebatan Illahi. Saya yakin masih banyak lagi ciptaannya yang ada di dunia ini tidak dapat di kaji oleh pakar sains dunia. Gambar ini saya ambil dari blog seorang teman.



Bumi berkata, besar sungguh aku ini. Sambil tertawa bersama Venus. Mars, Mercury dan Pluto hanya berdiam diri dan terasa terhina. Tetapi tidak mengapa sabar sebahagian dari Iman.



Kini giliran Jupiter dan Saturn berkata, besar sungguh kita ini. Lihat Pluto dah macam semut..hahaha..sambil tertawa bersama Uranus dan Neptune. Bumi dari tadi hanya diam lalu meminta maaf kepada Mars, Mercury dan Pluto dan di dalam hati berkata, ada lagi Planet yang lebih besar dari aku. Ya Allah ampunkan dosa hambamu ini.


Matahari yang dari tadi diam hanya mendengar perbualan mereka, dengan angkuhnya berkata. Aku lagi besar dari kamu semua, sekali aku langgar kamu semua habis terbakar hangus. Semua planet tadi diam dengan rasa rendah diri..


Menyedari kehadiran Sirius, Pollux dan Arcturus. Matahari terkejut tidak terkata, bahawa ada lagi planet yang lebih besar darinya. Matahari terus bertaubat.


Rupanya ada lagi Planet yang lebih besar di dunia ini, iaitu Betelgeuse, Antares, Aldebaran, dan Rigel.

Apa yang saya hendak gambarkan dengan entri ini adalah jangan anda memperkecilkan ciptaan Allah, sesungguhnya Allah sangat berkuasa di dunia dan akhirat. Nanti saya sambung entri ini,saya akan beritahu jarak diantara planet-planet tersebut. Insya-Allah. Jadi Jangan Lupa 'Subscribe' ya...

If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email

Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Share/Save/Bookmark

2 Comments:

  1. subhanallah. sungguh besar keagungan Allah. mmg xleh tandingi. kita yg duk kat bumi ni pun dh terasa bumi ni luas sgt. tpi ada lagi yg lebih hebat... eh..aku nak amik ni letak kat blog leh? syukran. link blog ko jugak.

    ReplyDelete
  2. Boleh... ambil la...aku halalkan..kalau ko nak ambil ape2 dalam blog aku ambil je..tak payah minta kebenaran pun takpe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...